Cambodia, Kampot en Climbodia

1/5 Uitslapen. Bus naar kampot pas om 2u. Savonds toegekomen. David komt oppikken. Hij had n paar wondjes na motorbike accident paar dagen eerder. Pintje tijdens zonsondergang in rooftop bar langs rivier. 2/5 Kampot wafels niet direct gevonden. Wel fruit. Blijkbaar is het durian-tijd. Dick bezocht, maat van David. En savonds vrij goeie Chinese kung fu film gezien met Ziyi Zhang. Over de kungfu masters van Noord en Zuid China ttv de start vd Japanse bezetting daar. Ah, gevonden, “The Grandmaster”. 3/5 Mee helpen begeleiden met Climbodia op de rotsen in Kbal Romeas. Via ferrata, abseilen, klimmen, speleo. En gezien dat het goed was. Zit goed ineen en met gevarieerde activiteiten. Savonds toon ik waar ik graag eet. In de eetstalletjes met plastieken stoeltjes langs de straat. En de noedels waren goedgekeurd. Nadien een kokos ijsje van de ijstenten die langs kwam. Mmmm… En ik leer Backgammon spelen. Op houten spelborden die David heeft gemaakt. 4/5 Uitslapen. Naar de lokale heks op haar berg. Ze was er niet maar het uitzicht was zeker interessant. Nadien ook nog naar Bokor mountain. Die 1km hoge berg die ik in de regen en de kou mocht doen vorige keer. Nu was het zonnig, maar op de top blijft het koel. Dit keer ook tot aan het oud koninklijk paleis geraakt. Enfin, het buitenverblijf van de koning toen. Ziet er niet zodanig groot uit langs de buitenkant, maar vanbinnen is t een redelijke doolhof. Moet wel mooi geweest zijn. Moe savonds. Cakejes gegeten in de icecream bar. En opnieuw Backgammon. Ik voel een verslaving aankomen. 5/5 Ik geloof dat de drukke reisdagen en de hyper-energetische buien van n paar weken geleden zijn weerslag hebben want ik ben moe. Een beetje gelezen en gerelaxed in Kbal Romeas. Hoewel lezen in “A brief history of time” van Stephen Hawking niet echt relaxerend is… Ik zocht ook naar Phnom Chnork met de Daelim brommer, maar blijkbaar was het (weer) niet de echte die ik gevonden en bezocht heb. 🙂 Er zij nhier ook zoveel grotten en tempels en boeddha’s… Bij de politie gaf Climbodia dan de diefstal van de via ferrata kabel aan. Terwijl het buiten een moesson-onweer van jewelste was! Ik stond erop om savonds hond te eten (nu die mogelijkheid er eens is, moet je dat toch proeven?) en het smaakte meest naar koe. Toch nog Westers eten nadien. En ik word beter in Backgammon. 6/5 Rustdag. Blog updaten en info opzoeken. Ik eet wat straat eten, dumpling, samosa, kokosnoot. En savonds backgammon (het wordt saai zeker?) bij zonsondergang. 7/5 Ontbijt meeeett… Wafeltjes!! Ik heb ze gevonden! Kampot missie volbracht. Ik vond ze in het hartje van de markt. Ik help David vandaag de nieuwe via ferrata kabel te bevestigen. (De vorige was gestolen) Leuk voor mij om te leren hoe dat moet. Nadien chillen in de hutjes met hangmatten langs the secret lake. Na de Koreaanse bbq verlies ik nog steeds geld bij backgammon… 8/5 Vergeten… In de namiddag naar kbal Romeas. 9/5 Mee nr Kbal Romeas. Gelezen in “Brief history of time” 10/5 Lang geslapen. Wafeltjes op de markt. Naar Phnom Chnork. Champa lodge. Duur eten. En dessert: tiramisu. Backgammon gewonnen! 11/5 Fruitontbijt, noedels van de plastieken stoeltjes, naar de zoutwinningsboerderijen, en pepper plantation. Backgammon again at the party.

This entry was posted in Cambodia, Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

