Mezelf tegenkomen

Velen zegden dat ik mezelf ging tegenkomen op reis.
En ik geloof dat dat nu, na 3,5 maand reizen gebeurd is, op de fietstocht van de farm in Gruyere naar het (dichtstbijzijnde) treinstation 13km verder in Lilydale.
De hele dag al, tijdens het werken, kon ik de regen naar beneden zien vallen met bakken tegelijk, en ik hoopte dat de wolken tegen savonds wel leeg zouden zijn. Maar niets was minder waar. En aangezien ik de fiets die ik geleend had van een couchsurfhost nog moest terugbrengen, kon ik me niet laten voeren noch hitchhiken. Ik had nog een paar hulplijnen geprobeerd, maar er was geen weg naast, ik moest met de grote rugzak op de fiets van lage kwaliteit, 13km door het heuvelland (lees: bergop), in de gietende regen, zonder regenbroek. Nu, ik had kunnen vragen aan de farmers daar om mij en mijn fiets te voeren, maar wilde die mensen niet tot last zijn.

Ik probeerde het positief te zien, a la “ok, het is heuvelachtig, maar dat betekent dat het ook soms naar beneden gaat”, verzamelde al mijn stamina en pakte me goed in, maar al snel merkte ik dat het moeilijk beloofde te worden.
Onderweg doorliep ik alle stadia:
Minimaliseren
Zich sterk houden
Ontkennen
Positief bekijken “het kan nog erger” (eigenlijk, veel erger kon het niet: zware rugzak, slechte fiets waar krachten verloren gaan in het frame, wat rugpijn, bergop, gutsende regen,… maar ik bedacht dat een lekke band het nog erger kon maken)
Achtereenvolgens goden, wereld, mensen vervloeken
Wenen
Realiseren “ik heb het niet goed aangepakt. Ben ik te trots om hulp in te roepen? Te koppig? Te eigenwijs?”

En… Ik miste de warmte van al die mensen die ik zo graag zie…
Lezer, voel u aangesproken! 😉

Uiteindelijk kwam ik aan in het treinstation, what a relief! ik moest twee keer overstappen en de fiets nog naar mn uitlener brengen. bleek dat ik niet voldoende tijd zou hebben om tijdig in de luchthaven te geraken. Dus uiteindelijk in een ander station toch nog de dure taxi naar de luchthaven ingestapt. Einde verhaal.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

5 Responses to Mezelf tegenkomen

  1. Maarten DM says:

    Dus ‘t is allemaal goed afgelopen: je hebt je vlieger gehaald! Op naar zonnigere oorden.

  2. Gratiella says:

    Dat ga je zeker nog aan je kleinkinders vertellen 🙂

  3. joky kadoky says:

    ik voelde me lekker aangesproken… miss ya girl…. leuk om de NZ foto’s te zien…. feels like I am there again… man, ik wil je supergraag volgend jaar komen nareizen in mijn beperkte vakantiedagen die ik heb, so…. let me know when the road goes back to Asia…. huggssssssssssszzzzzzzzzzzzz x

Leave a Reply

