Strolling around in Phnom Penh

As yesterday we had some drinks and went to bed very late, today I woke up almost at noon. The guys already took the plane early in the morning. So Sofy took me to buy my bus ticket to go to Kampot tomorrow at 7.30am. And after I strolled around in the city some more. Markets, curiosity’s, “tuktuk, lady?”, and fresh coco juice are the first things popping in my head looking back at today.
There is a big difference in tuktuk drivers in Cambodia and Cuba, where I was last summer. If you say no here, one time is enough! In Cuba they wouldn’t accept no for an answer even after 4 times… Which makes me feel very at ease here.
Funny when a tuktuk was passing with 2 Germans inside. I heard them shouting “so where exactly are you taking us now?” Haha, you have to know the way a little bit before taking one. They might just drive around with you…

Ok, I inhaled enough diesel gasses for today! I’m waiting for Sofy by the independance to come pick me up again. It’s a little after 18h and getting dark already… The independance statue surrounded by pink clouds now…

20130827-144820.jpg

This entry was posted in Cambodia, Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Strolling around in Phnom Penh

  1. menno says:

    Als je nog even in Phnom Penh zit moet je zeker eens proberen naar de zoo te gaan. Met de brommer een goed uurtje rijden van de stad. De rit is al een avontuur op zichzelf !

  2. Ik heb zalige tijden beleefd in Bodhi Villa in Kampot. Ik dacht er één nacht te blijven en dan door te trekken, maar ben er uiteindelijk een ganse week blijven plakken. Super sfeer! Elke vrijdag live muziek. En je springt vanuit je bungalow zo de rivier in met allemaal lichtgevend plankton in het water (waarschijnlijk afhankelijk van het seizoen wel?).
    Alleen… ik dacht dat ze de bungalows en dorm gingen sluiten om een restaurant te openen in ‘t centrum…
    De website bestaat in ieder geval nog. Probeer ze eens te bellen! http://www.bodhivilla.com/contact.html

    Kep is dan niet veraf en ook een aangenaam dorpje (probeer de krab met peper!). Sihanoukville zou ik persoonlijk afraden. Te veel Russische maffia en Chinese havenindustrie. (En als je toch gaat: let op dat ze je drank niet spiken!)

    Bij Kampot heb je ook de zieligste dierentuin ter wereld, in een zeer post-apocalyptische sfeer. Ik durf het niet meteen aanraden, maar ‘t is wel ‘s iets “speciaals”. Als je gaat, neem dan zeker bananen en eventueel dode kippen mee. Je kan er alle dieren voederen (de kippen zijn voor de krokodillen…), en naast wat de weinige bezoekers meenemen denk ik niet dat ze daar veel te eten krijgen. 😦

    Ga je nog naar Siem Reap ook?

    • ellenopreis says:

      Ik denk stilaan dat mijn timing niet uit zal komen. Ik denk toch iets langer te zullen moeten blijven in Cambodja. Kvoel mij hier wel goed tot nu toe eigenlijk. Zien wat de rest nog brengt. Plan was twee dagen Kampot en daarna Siem Reap ook nog, dat ligt toch op de weg naar Bangkok. En eigenlijk weet ik zeker dat het noordoosten mij ook zal liggen (jungle en al). En het zuidoosten ook (Cardamom mountains en mangrove en zo) Too much!… (Maar dat wist ik al wel op voorhand) ik zal keuzes moeten maken… Met je tips ga ik zeker rekening houden!! Thanks!

      • ellenopreis says:

        Goeie tip, tis hier inderdaad superchill! khad wel al bij de buren gereserveerd… Olly’s. Maar niets zegt dat ik morgen niet bij bodhi kan gaan… 🙂

Leave a Reply

